»Ena od največjih težav, s katero so se pri delu srečevali, je bilo po besedah vodje projekta postopno in mučno odkrivanje oziroma odstranjevanje močno potemnelega laka skupaj z nečistočami in preslikav, predvsem na temnejših predelih.«
»V preteklosti smo to morali početi na grozen, manualen način, ki je trajal ure in ure in poškodoval sliko.«
»Občutki so zelo mešani. Od tega da smo vesele, da je projekt zaključen, smo obenem tudi žalostne, saj vemo da tako pomembnih slik v svetovnem merilu v Sloveniji nimamo.«
»Največji izziv pri montaži je zagotovo dviganje slike in nameščanje na steno.«
»Bile so izjemno trdovratne, na predelih poškodb slikovnih plasti, in so zaradi neprimerne tehnologije popolnoma potemnele. To pomeni, da so bili na predelih svetlih tonov črni madeži. Najverjetneje niso poznali metode, s katero bi potemnele retuše in preslikave varno odstranili, zato so najeli takrat že uveljavljenega slikarja Cosroeja Dusija, ki je sliko preslikal na način, da ni izgubila Carpaccievega značaja.«
»Če si lahko zamislite, je premikanje takšen slike zahtevno. Ne smeš se dotikati lica, razmisliti je potrebno vsak korak.«
»Kolikor smo videli iz predračunov, so zneski višji od 25 do 30 odstotkov.«
»Nekdo mi je rekel, da ni pomembno, ali imamo pred seboj Michelangela ali sliko naše babice. Naš pristop mora biti popolnoma enak, predanost mora biti popolnoma enaka.«
»Moja mama se je spopadala s precej veliko težavo, sama pa sem našla študijo o tem, kako v Italiji čistijo freske s pomočjo bakterij.«
»Slikar ni mogel premagati in je posnel tu mnogo več, kakor je bilo potrebno za sliko pohoda kraljev, tako da je v njegovi sliki ljudski okus zmagal nad viteškim.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju